بیشتر ما می تونیم تجربیات خود رو نسبت به گذشته تجربه کنیم یا امروز تجربه کنیم. این موضوع لازمه که شما رو مجبور به برداشتن شرایط می کنه که قبلاً در اون گشت و گذار نکرده ایم. این می تونه شامل خاطر جمع نبودن شما شه و فرصتایی رو واسه ما جفت و جور کنه که تجربه ناخوشایند و یا باحالی رو داشته باشه.
مغز ما در درجه اول واسه حفظ ایمنی و تعادل ما از نظر جسمی و روحی طراحی شده. با این حال ، فقط از ما در اعماق درون خود دانیم که همون الگوها رو تکرار می کنه و توقع داره فرق داشته باشه ، پوچه. از وقتی که از موقعیت استفاده می شه ، یه نقطه بالاترین درجه به وجود میاد. به کار گیری شانس بیشتر شامل خطرپذیریه. این می تونه ترسناک باشه!
معمولا ، خطر کردن فقط واسه افراد جسور و شجاعه. ما اینجا شایدً واسه داشتن تجربیات منفی رو مربوط به دانیمه. درد ، ناامیدی ، شکست ، زخمی شدن از اونجا که مغز ما واسه ایمنی و باقی موندن سیم متصله ، این خیالات در صورت اراده کردن ما رو روباهه و واسه حفظ وضعیت موجود به عقب برگردونده می شه.
بر خلاف رفتار و تفکر ذاتی آدم ، راههایی هست که می تونه از این هواپیما جلوگیری کنه ، اما اگه توانش رو داشته باشم در زندگی هست.
این که شما رهبر یه تیم هستین یا می خواین تو یک یا چند زمینه از زندگی شخصی خود رو ادامه بدین ، این 5 نکته خطرآفرین اثبات شده شما رو واسه حرکت بیشتر و سریعتر به بیشترین حد رسوندن شما.
1 کنترل خود رو به شکل منظم ببینین تا بتونین برنامه ریزی کنین که چه خطراتی
- ✳️ افکار شما
- ✳️ انتخاباتون
- ✳️ تصمیم شما
- ✳️ رفتار و کارکرد شما
- ✳️ روحیه شما
- ✳️ وضعیت روحی شما
- ✳️ پاسخا و واکنشاتون
- ✳️ حالات روحی ، عاطفی و جسمی شما
- ✳️ روابط شما ، خوشبختی ، امنیت و سلامتی فرزندانتان
- ✳️ بقیه چیجوری به شما جواب میدن ، اگه شما درک کنین
- ✳️ به کار گیری وری شما ، آبجی پیشرفت پیدا کنین یا نشر بدین
- ✳️ کی شما رو در شبکه های اجتماعی دنبال می کند کند
- ✳️ به کی رأی می دید
- ✳️ مهارتای پیشرفت شما ، بهبود کیفیتا
- ✳️ موفقیت شغلی شما


- ✳️ سیستما و م institutionsسسات سسات (مثلا کارفرمای شما ، دولتا)
- ✳️ مسائل زیست محیطی
- ✳️ اقتصاد
- ✳️ حوادث و بلایای طبیعی


my-21.gif” alt=”اقتصاد” width=”608″ height=”384″ />
رو تهدید کنین
استیون آر.کاوی در کتاب پرفروش خود ، 7 عادت بسیار م مثره ثر> ، توضیح دادم که وقتی از منطقه کنترل مستقیم خود رو انجام می دید ، کلا بیشتر تحت اثر قرار میگیره.وقتی که انرژی و توجه خود رو فقطً واسه تغییر چیزایی انجام بدین اگه در اون حوزه نیستن ، احساس ناراحتی و دردی می کنیم که میشه اونو واسه مدیریت اون مورد استفاده قرار داد.یه چیز دیگه که باید در نظر بگیریم اینه که در نتیجه می تونین نسبت به روند بهبود طولانی تر ضعیف شیم.بیشترین دایره داخلی ، دایره کنترل است.
این نماینده شما صلاحیت مستقیم و پایانی رو در مورد اون دارین:دایره خارجی دوم – دایره نفوذ – دقیقاً نشون دهنده اون هستش.اگه تحت اثر قرار بگیرین اگه کنترل مستقیم موارد زیر رو نداشته باشین ، اما چیجوری شما رو از راه کنترل کنترل می کنین ، اگه شما می تونین موجی رو واسه بقیه افراد اعمال کنین و وضعیت اونا رو داشته باشین:خارجی ترین دایره نشون دهنده “دایره نگرانی” است.این وضعیتا و روابطیه که به خاطر اونا تو ذهن و قلب خود مهمن.آ�مواردها مواردی هستن که شما بیشترً کنترل و اثر چندانی روی اونا ندارین ، اما روی شما اثر میذاره:اگه به طور طبیعی خود رو خطر پذیرش نمی دونین ، در جایی که بالاترین سطح کنترل شما رو داره ، خطر کنین.
به احتمال زیاد موفق میشین ، اگه تجربه کنین ، برنامه ریزی و اجرای خطر انیمیشن رو زیاد می کنه.این به نوبه خود انگیزه و آمادگی شما رو واسه خطر و شانس در آینده تقویت می کنه.چقدر میتونم از راه پرداختن به روش اذیت و آزار در محل کار ، واقعاً کنترل و یا تحت اثر بذارم؟به جنبه های جور واجور وضعیت نگاه کنین و ببینین که هر جنبه در کدوم حلقه قرار داره.مراجعه به مدل متحدالمرکز Covey می تونه به شما کمک کنه که خطرات پیش رو شما رو تهدید کنه و یکی از اونا بهتره قبول کنین.
2. واسه افزایش خطر انیمیشن و سرگرمی بیشتر ، از یه دیدگاه Gamified استفاده کنین
فشار ذهنی و عاطفی که واسه رسیدن به یافته های خاصی واسه واردات خود رو انجام بدین ، ما رو از نتیجه های خطرناک رو که باد می کنه درک می کنیم. ما می تونیم احساس کنیم که سهام بیشتره. با این شرایط ، اگه در موقعیت خطر قرار بگیرین ، یافته های متفاوتی رو نمی تونین انجام بدین؟

گیمیفیکیشن در شکلای جور واجور مختلفی که رشد می کنه و یا باعث می شه نظر شما لازم باشه ، به روشی که تبدیل شده.به کار گیری جست و خیز ، مکانیک و بازی چارچوب در تنظیمات غیر بازی ، اثر در تشویق رفتار خطر انحصاری همراه با تغییر نسبت به معنی و تجربه خود رو در خطر انیمیشن نشون میده.وقتی که محقق Itamar Shatz رفتار شرکتای مشاوره ای در یادگیری یه زبون خارجی رو بررسی کرد ، مشخص شد که روشای بازی سازی باعث می شه که اونا رو دوستدار دوستانه و یه چیز دیگه که باید در نظر بگیریم اینه که کارکرد و اعتماد به نفس اونا رو زیاد کنه.
[1]
تحقیقات مشابه به وسیله ایگناسیو گارسیا انجام شد و در بررسی تاثیر نرم افزار محبوب یادگیری زبون Duolingo مشخص کرد که به کار گیری رویکردهای گیمیفیکیشن باعث افزایش یادگیری کاربران می شه.
[2] امتحان هر س یادگیری ال ، به دانش آموزان هدایت می شه تا سطح بالاتر از برن.اونا احساس می کنن آزادتر از شکست هستن.