آموزش های کاربردی،علمی، فرهنگی، ورزشی و خبری
چگونه در محل کار بدون تهاجم صحبت کنید

چگونه در محل کار بدون تهاجم صحبت کنید

داشتن توانایی و اعتماد به نفس واسه صحبت کردن در محل کار به چند دلیل حیاتیه. از نظر شخصی مهمن چون می تونه تماماًً مثبت یا منفی در حرفه شما تحت فشار قرار گیرد. به درستی انجام شده ، می تونه بسیار شادی بخشی از شغل و شادی شما رو در محل کار داشته باشه. با به کار گیری روشی ناجور می تونه فوق العاده منفی شه اگه شما حرفه ای باشین و یه چیز دیگه که باید در نظر بگیریم اینه که به شمام سرایت کنه.

اعتماد به نفس

در سطح کلان تر ، بیان در محل کار می تونه بسیار به درد بخور ثمر باشه و چیزای بزرگی واسه تیم فوری شما و کل سازمان بسازه. اگه دهن خود رو در زمان یا مکان نامناسبی باز کنین ، تموم کاری که باعث ایجاد اختلاف بین همکاران شما می شه و منفی واسه کار شما انجام می شه.

بیایید نگاهی به چگونگی صحبت در محل کار بدون توهین به اون بندازیم.

جدول مطالب

  1. چه موقع و کجا بلند صحبت کنین
    • ✳️ شرایط
    • ✳️ دلایل
    • ✳️ روش
  2. چیجوری در محل کار بدون تهاجم صحبت کنیم
  3. خط پایین
  4. بیشتر مربوط به صحبت کردنه

چه موقع و کجا باید صحبت کرد

همونجوریکه گفتین ، شک نداشته باشینً زمانها و مکانهایی هست که باید در محل کارشون صحبت کنین. و یه چیز دیگه که باید در نظر بگیریم اینه که شرایطی هست که بای بایید بعضی وقتاً پیشنهاد شه واسه شرایط مناسب واسه بیان صحبت کنیم.

شرایط

یه قانون کلی اینه که اگه شرایط شما رو درگیر کنه ، بهتره صحبت کنین.یه چیز دیگه اینکه ، اگه شما رو درگیر نکنه ، بیان کننده خوبی واسه نگرانی در مورد نظر شما نیست.همین امروز ، من و تیم من جلسه ای داشتم تا 4 فروشنده جور واجور رو که به طور ساده نسخه نمایشی رو به ما ارائه داده ، بررسی می کنیم.ما به دنبال ابزاری واسه کمک به کارآیی بیشتر و یه چیز دیگه که باید در نظر بگیریم اینه که تجربه بهتر مشتری رو ارائه می دیم.هممون نظرات خود رو در مورد اجناس ارائه شده دادیم.

این وضعیت خوب واسه من بود تا نظر من نظرات خود رو در مورد ابزاری که هممون ازش استفاده می کنیم ارائه دهم.چند هفته پیش ، من در کنار 2 نفر از همکارانم که در همون بخش کار می کنم ، کار می کنم.ما روزانه با هم کار نمی کنیم اما من بعضی وقتا با تعمیر دارم.یکی از بیان ناامیدی و نارضایتی از مجبور شدن به کار با شخصی در بخش دیگه بودجه.این وضعیت میشه که از نظر من نه تشکر می شه و نه مهمن ، چون هیچ ارتباطی با من نداره.من من به راه رفتن ادامه دادم.

دلایل

بهترین راه واسه اراده کردن در مورد صحبت کردن اینه که اگه خودتون رو سوال کنین – اگه تصمیم بگیرین نظر خود رو ارائه بدین اتفاق مثبت یا خوبی اتفاق می افته؟اگه جواب مثبته ، به هر حال ، بلند صحبت کنین.اگه به سختی می فهمید که هنگام باز کردن دهن خودتون اتفاق میفته ، مطمئن شید که مکث کردین و در صورت نیازه که اگه چیزی رو بگید واقعاً فکر نکنین.مراجعه به وضعیت من قبلاً ، جایی که من و اعضای تیمم الان نظرات خود رو در مورد فروشندگان بودیم.این دلیل خوب واسه صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن افکار منه.

نظر من به سود تیم می خوام.

دلیل خوبی واسه گفتن چیزیه که به اون فکر می کنم.بیایید به یه وضعیت دیگه فکر کنین.بذارین بگیم یکی از همکاران من در حال شروع استبه شایعه سازی درباره یه همکار دیگه منه.اول از همه ، دلیل خوبی واسه همکار وجود نداره که من در مورد شخص دیگری شایعه شایعه کنه.مطمئناً دلیل خوبی نیست که من هم شروع کنم به قلقل دادن.در این شرایط هیچی خوب یا مثبتی ازم بلند نمی شه.

مطلب پیشنهادی برای شما:   200 توصیه برای درمان افسردگی، نشاط و لذت- قسمت 54

روش

اقدام به عمل - CTA- کال تو اکشن

چگونگی صحبت کردن در محل کار بدون توهین آمیز بودن

1 روشن باشین

این کلید حرف زدن بدون توهین آمیز بودنه. نظر خود رو رو اعلام کنین یا بپرسیدبرای اگه شما می خواین به روشی روشن و مستقیم به جلو بدون تحریک کردن شخص دیگه.

صدای خود رو رو ملایم نکنین و صدای خود رو بالا نبرین ، اونو در صدای صحبت معمولی نگه دارین. تلاش نکنین از راه عاطفی شخص مقابل رو کنترل کنین ، فقط نظر خود رو به روشی روشن و کوتاه بگید.

2. باحال و جمع شید

بعضی وقتا وقتی ما در حال بیان نظرات خود هستیم ، گفتگوی گرم می شه. نظرات و روشای جور واجور انجام کارا باعث می شه اصطکاک شه. شما فکر می کنین اگه شما باید روش خاصی انجام بدین و شخص دیگری با موافقت شما نیست.

اگه دوست دارین به موضوع باشین ، ممکنه صحبت به یه بحث انیمیشن تبدیل شه. وقتی این اتفاق افتاد ، نفس عمیق بکشین و مکث کنین. بذارین دست کم کمی آروم باشین. ادامه بحث موقع ناراحتی ارزشمندانه به دلیل گفتن مطالب می شه که بعداً پشیمون شد.

3 آماده باشین

هممون وقتی احساس می کنیم احساس اعتماد به نفس می کنیم بسیار باعث می شه. این خاصیت در کار هم صادقه ، خواهش می کنم اگه خواهان افزایش فشار باشین.

اگه باعث افزایش رو بخواین ، آماده شید و شایدً در صورت رقابت کشیدن حالت تدافی یا تهاجمی دارین. اگه آماده باشین ، من میتونم دلایلی رو که مستحق افزایش حقوق هست ، به رئیس خود نشون میده. ممکنه به پولی که شرکت پس انداز کردین یا حتی بهتر از آن ، تجارت جدیدی که واسه ایجاد اون ، اشاره کنین.

آماده باشین و آماده بودین که بدون توهین به صحبت در محل کار خود صحبت کنین.

4. از زبون بدن خوب استفاده کنین

وقتی که اونو بگید و اگه شما در محل کار خود رو بگید ، مطمئن شید که از زبانمثبتدن مثبت استفاده کنین. حالت خود رو رو صاف نگه دارین و از زبون بدن باز استفاده کنین. به چشمون شخصی نگاه کنین و فک کنین رو جمع نکنین و عضلات صورت خود رو رو صفت نکنین. بعضی وقتا لبخند بزنین. این به شما کمک می کنه تا قاطعانه و روشن باشین.

چون که از زبون بدن ضعیف مثل عبور از بازوها ، اخم کردن ، صحبت با صدای بلند و زور ، خم شدن زیادتر از اندازه یا اشاره به انگشتان به کار گیری شما ، به حالت تهاجمی و توهین به کار گیری اون انجام می شه.

5. نه گفتن راحت باشین

نداشتن توانایی گفتن به شما کمک می کنه بدون این که توهین کنین ، در محل کار خود صحبت کنین. گاهی اوقات ، چه می بینید که رئیس جمهوره یا مدیره که به دلیللی دوست داره که شخص دیگری رو نیز اضافه کند فقط به این دلیل که در صورتی که در مقابل اون اجازه می دهد. همونطور که تصور می کنین ، این می تونه به کینه ، عصبانیت و در آخر ترک و استخدام شغل جدید شه. وقتی کارا شلوغه ، هممون هم کارای اضافی می گیریم. اگه مرتباً بیشتر از سهم مساوی خود رو می گیرین ، با نه گفتن راحت باشین.

استخدام

خیلی راحت ازم خواسته شد که یه پروژه اضافی رو به توانایی گرفتن. خوب ، من یه بازیکن تیم هستم ، کارای اضافی رو ادامه دادم. چند هفته بعد ، ازم خواسته شد که یه پروژه اضافی دیگه رو به قدرت گرفتن. من گفتم نه ، من خیلی راحت پهنای باند ندارم و پروژه آسیب می بینه چون وقتی که اونو لازم نمی دونم که باید باشم. من نه گفتم و پروژه رو نگرفتم.

مطلب پیشنهادی برای شما:   چگونه می توانم به هدف زندگی دست یافتم

من میتونم به پیشنهادای لئو باباوتا در مورد هنر آروم گفتن شماره بندازین.

6. انتقاد سازنده رو ارائه میده

اشکالی نداره اگه جایزه شماس که انتقاد سازنده ارائه میده. من شخصاً در برابر انتقاد سازنده هستم. همه نیستن. احساس می کنم اگه میتونم در مورد چگونگی بهتر شدن مطلبی به من بگید ، من همه طرفدار اون هستم. دوست دارم اون صحبت رو هر دو جهت رو تغییر میده.

اگه می خواین به کسی کمک کنین تا بهتر شه و احساس کنین در صورت پذیرش وجود دارین ، به طور قطع انتقاد سازنده رو اگه شما انجام بدین. فقط مطمئن شید که سازنده هستش.

اگه شما از آن دسته استفاده کنین که دوست دارین انتقاد کنین بدون اینکه م componentلفه لفه سازنده ارائه دهد ، این احتمال هست که به عنوان یه عمل توحین استفاده کنین.

7. اجازه بدین بقیه صحبت کنن

یه جز پایانی پایانی که باید یادمون باشه باشه اینه که اجازه میده بقیه هم صحبت کنن. شما حق دارین صحبت کنین و نظرات خود رو به اشتراک بذارین. واسه شما مهمن که قاتع باشین و صدای خود رو وقتی که کار می کنین بشنوین تا در صورت نیاز و نیاز شما به بد آوریل باشه.

این گفته ها ، واسه اینکه شما توحین آمیز نباشین ، مطمئن شین که اگه بقیه صحبت کنن. بله ، نظر شما مهمن و باید مطمئن شین که شنیده می شه. یه چیز دیگه که باید در نظر بگیریم اینه که مهمن که به بقیه اجازه صحبت در محل کار رو هم بده. یادتون باشه ، نصف رابطه موثر گوش دادنه.

خط پایین

ما نگاه کردیم به چگونگی صحبت کردن در محل کار بدون توهین به اون انداختیم. همونطور که مشاهده می کنین ، در صورت ضرورت بیان وجود در کار مهمن تا نظر خود رو به گوش بقیه برسونین و خواسته ها و نیازای خود رو بسازین.

بسیار ممکنه موقعیت خود رو بگه و آنچهدر کار و حرفه خود نیاز دارین که به روشی به دست بیارین که واسه شما و هرکی که با اون کار می کنین مناسب باشه. این کار رو میشه به روشی قاطعانه و بدون توهین کرد داد.

چگونگی صحبت کردن شمام تغییر می کنه. اگه نظر خود رو به روشی روشن و مثبت به اشتراک بذارین ، کلا اتفاقات خوبی اتفاق می افته دادگاه. این موضوع در بیشتر موقعیتا ، از روبرو با رئیس یا زیردست خود رو گرفته تا مخاطب قرار دادن گروه بزرگی از بقیه صادقه. مطمئن شین که آماده هستین و به ایجاد رابطه برقرار می کنین. یه چیز دیگه اینکه ، اگه زیاد غر می زنید یا قادر به ایجاد رابطه روشن نیستین ، هیچ لطفی واسه خودتون ندارین. اگه تلاش کنین در گوش دادن به شما نمی تونه عالی شما رو بشنون یا شما رو درک کنین. این فقط به شغل شما آسیب می زنه و باعث می شه شرایط در کار بیشتر آلوده شه.